Agent

Qui est un agent?

Les agents font partie intégrante de chaque entreprise. Les agents ou représentants des clients sont des personnes qui prennent soin des clients et fournissent un service d’assistance. Ils répondent aux appels, aux chats ou aux messages pour résoudre les questions des clients sur les produits ou services de l’entreprise.

Il est important d’avoir du respect pour les clients. Les représentants clients doivent avoir une combinaison parfaite de compétences, d’attributs personnels et de passion pour le produit et le travail.

Les agents dotés d’un rôle d’administrateur peuvent également gérer d’autres utilisateurs ou afficher un rapport. Avec le rôle de propriétaire, ils ont une approche des factures et des informations commerciales.

Apprenez en plus à propos des  Agents dans LiveAgent.

Agent

 

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FAQ

What is a definition of a term agent?

The agent is the most important component of customer service software because it provides the skills of employees without which the software itself cannot lead the customer service. An agent is a person who solves problems and supports the client, thanks to which your brand can achieve better results. An agent acting as an administrator can supervise and configure the system.

How to assign an agent role in LiveAgent?

To assign someone the role of an agent in LiveAgent, go to ‘Configuration’ and then select the ‘Agents’ tab. In the next step, click ‘Create an agent’. Give the agent a name, specify the email address and gender. Finally, choose a precise role: Agent – browses the tickets and responds to them; or Administrator – can view requests, answer to them and manage system settings; or Owner – can manage the account, billing and system settings as well as view and respond to requests. Then the agent receives the password to their account by mail.

What are the competencies of an agent in LiveAgent?

The agent is the most important element of the company’s customer service. They have the skills needed to provide the best customer service. The agent supports and solves problems, and if it acts as an administrator, it can supervise and configure the system. The agent should have a thorough understanding of company matters that may be of interest to the client (products, services, sales, marketing, etc.).

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