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Modèles de mail d’accueil pour les produits SaaS

L’accueil des clients est l’un des points de contact les plus critiques pour toute entreprise SaaS. Donner à vos clients tous les outils, ressources et connaissances dont ils ont besoin pour réussir avec votre produit ou service est le meilleur moyen de s’assurer qu’ils restent et deviennent des clients à long terme. Cependant, de nombreuses entreprises arrêtent par erreur leurs efforts d’accueil trop tôt (souvent après l’envoi d’un seul mail de bienvenue d’accueil.) Alors que les mails de bienvenue peuvent faire une excellente première impression, ils ne garantissent pas le succès du client ou sa fidélisation.

Modèle de mail d'accueil pour les Saas LiveAgent
Mail d’accueil SaaS de LiveAgent

L’élaboration et la mise en œuvre de mails d’accueil bien pensés se traduiront par un engagement accru, une meilleure expérience client, des taux de fidélisation plus élevés, une meilleure valeur à vie du client et des revenus plus importants. En fait, en moyenne, l’envoi de plusieurs mails d’accueil est connu pour produire 51% de revenus en plus qu’un seul mail de bienvenue.

Une séquence d’emails d’accueil SaaS efficace doit inclure une série de mails fournissant aux nouveaux clients une variété d’informations utiles – tutoriels, guides vidéo, conseils d’utilisation du produit, meilleures pratiques, études de cas – ou tout autre élément susceptible d’éduquer les clients et de les aider à tirer le maximum de valeur de votre produit ou service. Vous trouverez ci-dessous 8 modèles de mails d’accueil de produits que vous pouvez utiliser dans votre propre série de mails d’accueil de clients qui vont au-delà du simple accueil de vos nouveaux clients.

Objet du mail d’accueil d’un produit

  • Commençons par [Produit]
  • Comment commencer [avantage] avec [produit] ?
  • Des conseils de pro pour passer à l’étape suivante avec [Produit]
  • 3 conseils rapides pour vous aider à démarrer avec [Produit]
  • Tirer le meilleur parti de [produit/service]
  • Comment utiliser [le produit] pour [atteindre un objectif spécifique] ?
  • Les 5 principales choses à savoir sur [Produit]
  • [Nom], on va vous faire bouger !
  • 99 % de nos clients ne peuvent pas s’en passer. 
  • Obtenez la forme maximale [Produit] – ebook gratuit à l’intérieur !
  • Démarrer avec [Produit] – formation gratuite en direct
Stand out from your competitors with a strong customer service culture

8 modèles de mail d’accueil de produits

Partager des ressources utiles 


Hi [Name],

Hopefully, you’ve had a chance to [complete setting up your account/ navigate around, etc.].

Over the next couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get the most out of [Product/ service]. We’ll be sharing helpful tips, checking in with you, and showing you how some of our customers use [Product/ service] to [achieve specific goals].
For now, here are our best resources that might help you get started:
Step-by-Step [Product/ service] Guide
Knowledge Base & Video Tutorials
Frequently Asked Questions
Community Forum

If you have any questions, problems, or concerns – please feel free to reach out and ask before getting frustrated.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Commencer à utiliser le produit/service


Hi [Name],

We built [Product/ service] to help businesses [overcome certain pain points/ reach specific goals] and I hope that we can achieve that for you.

Here are some of the most important first steps I recommend taking to get started with [Product/ service]:

Step 1: [details]
Step 2: [details]
Step 3: [details]
Step 4: [details]

We also put together a short video for you to learn the ins and outs of [Product/ service]. You can check it out here: The Complete [Product/ service] Guide (in less than 10 minutes)

If you have any questions or hit any bumps in the road, please reply to this email, start a chat with our support team or visit our Help Center – we’re here for you 24/7.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Le mail ” Conseils de pro “


Hi [Name],

Glad to see that you’re up and running with [Product/ service]!

In the next few emails, I’ll be sending you some tips to help you leverage the power of [Product/ service]. [Using top features, setting up automation, managing third-party integrations, etc.] – I’ll walk you through all that and more. Keep an eye on your inbox so you don’t miss a thing!

To get started, here’s a quick heads up on the three things that will save you a bunch of time in the long run:

Pro Tip 1: [details]
Pro Tip 2: [details]
Pro Tip 3: [details]

P.S. In the next email I’m going to show you how to [use a certain feature to reach a specific goal].

If you ever have any questions, I’m here to help – just hit reply.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Le mail “Réservez une démonstration” 


Hi [Name],

As a new user, you’re now able to [use advanced product features to reach specific goals].

I want to help you get started by offering you a free one on one walkthrough of [Product/ service].

People in the past have found these sessions to prove both useful and helpful in highlighting the key features of [Product/ service] and also managed to gain some tips and tricks along the way. These walkthroughs usually last between 20-30 minutes, with plenty of time for questions.

To book an appointment, please click here and choose the most suitable time for you. Alternatively, let me know what time works for you.

Once again, thank you for choosing [Product/ service].
[YOUR SIGNATURE]

Le mail “Comment font les autres” 


Hi [Name],

Many people using [Product/service] for the first time are overwhelmed by its potential, but they aren’t immediately sure of how it can help them [achieve specific goals].

That’s why today I want to share a quick video that tells the story of [Other customer’s name], [Job role] at [Company]. He shares a behind-the-scenes look at exactly how he uses [Product/ service] to [reach desired goals].

I think it’ll give you some cool ideas for how you can get the most out of your new [Product/ service].

Watch the Video Here

Hopefully, you‘ve been rocking it with [Product/ service] so far. And who knows, maybe you’ll be our next success story!

Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]

Le mail “Lisez notre ebook gratuit”.


Hi [Name],

Have you ever downloaded a free eBook?

Of course, you have! Who hasn’t? But have you ever actually read an eBook that you downloaded?
If you’re like most busy [marketers/ salespeople/ business owners, etc.], the answer is a resounding no! Why? Because most eBooks are too long, too boring, and offer little if any value.

Fortunately, our eBooks are not like that. Today I’d like to share with you one of the most popular resources we’ve ever put out: [Name of the eBook].

It’s packed with actionable tips and tricks for getting the most out of your [marketing/ sales, etc.] strategies that you can apply today. The best part? We’ve written it so you can easily read it on your lunch break and take action immediately after returning to your desk.

Download Your Free eBook Now

Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]

Mail d’invitation au webinaire 


Hi [Name],

[Product] is the [engine/ platform/ tool] that helps you [listing key benefits of your product or service]. We’re also here to provide tons of great resources to set you up for success, starting now.

Join us for a webinar, “Getting Started with [Product]”. A Customer Success Coach will guide you through [Product] to ensure you get the most value, as soon as possible.

Register Now

We also have a variety of [lessons/ tutorials/ guides] to teach you how to use [Product’s features] at your own pace and can be viewed at any time.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Mail d’invitation à la formation en direct


Hey [Name],

If you’re like most [marketers/ sales managers/ e-tailers, etc.], you’re focused on [performing specific actions to reach specific goals]. The truth is, it isn’t easy, and it isn’t always quick. But it is possible when you have the right strategies in place.

Today I want to tell you about a free live training I’m hosting:

Link to a Free Live Training Registration

In it, I’ll discuss how some of our customers like [Customer 1, Customer 2, and Customer 3] are using [Product/ service] to [achieve specific goals]. You’ll gain insights and actionable practices from industry leaders that you can put into action right away.

I would LOVE for you to attend. Even if you can’t join live, register now and I’ll send you the recorded webcast that you can watch at your convenience.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Questions fréquemment posées

Le SaaS est-il un produit ou un service ?

SaaS est l’abréviation de Software as a Service (logiciel en tant que service). SaaS est un produit logiciel qui est livré sur Internet. Le fournisseur de SaaS héberge l’application sur ses serveurs.

Quelle est la longueur idéale du mail d’accueil d’un produit SaaS ?

Les mails d’accueil SaaS les plus réussis comptent entre 6 et 12 phrases.

Quels sont les exemples de SaaS ?

Parmi les exemples de SaaS, citons Mailchimp, Slack, LiveAgent et Salesforce.

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