Essai Gratuit
  • Modèles
  • Modèles de mail de recommandation B2C

Modèles de mail de recommandation B2C

De nombreuses études ont prouvé que lorsqu’il s’agit d’acheter à peu près n’importe quoi, les gens se fient aux recommandations. De plus, 83% des clients heureux et satisfaits sont prêts à recommander leurs amis et leur famille (mais seuls 29% le font réellement, car on ne demande jamais aux autres de le faire ou on ne leur en donne pas l’occasion).

Cela fait du marketing de recommandation un outil inestimable pour développer une entreprise et augmenter ses revenus. En fait, le marketing de recommandation (également connu sous le nom de marketing de bouche à oreille), est l’une des stratégies marketing les plus anciennes et pourtant toujours les plus efficaces et les plus rentables utilisées par les entreprises B2C et B2B. Voici pourquoi le marketing de recommandation est important ainsi que 10 modèles de mails de recommandation que vous pouvez utiliser dans vos propres campagnes de marketing de recommandation.

Pourquoi le marketing de recommandation est-il essentiel à la croissance des entreprises ?

  • 92% des consommateurs du monde entier font confiance aux recommandations des amis et de la famille, avant toute autre forme de publicité. (Nielsen)
  • 82 % des Américains disent qu’ils recherchent les recommandations de leurs amis et de leur famille lorsqu’ils envisagent un achat, tandis que 67 % disent qu’ils sont au moins un peu plus susceptibles d’acheter un produit après qu’un ami ou un membre de la famille l’a partagé via les réseaux sociaux ou le mail. (Sondage national Harris Poll)
  • Le bouche-à-oreille positif est responsable de 20 à 50% des décisions d’achat et génère plus du double des ventes de la publicité payante dans certains secteurs. (McKinsey)
  • Le marketing de recommandation génère des taux de conversion 3 à 5 fois plus élevés que tout autre canal marketing. (Invesp)
  • La majorité des programmes de recommandation d’aujourd’hui sont utilisés pour augmenter les revenus, ce qui indique un consensus sur le fait que le marketing de bouche à oreille est une stratégie de revenus en ligne. (2020 State of Referral Marketing Report by SaaSquatch)
Modèle de mail de parrainage B2C
Modèle de mail de parrainage B2C de NordPass

Exemples de lignes d’objet de mail de recommandation B2C

  • Recevez 25 € pour chaque personne que vous parrainez
  • Recevez 10 € pour chaque ami qui s’inscrit
  • Gagnez 20 € simplement en partageant votre expérience
  • Offrez 50 € à un ami et recevez 50 € pour vous-même
  • 50 € pour vous, 50 % de réduction pour vos amis
  • Parrainez un ami et vous économisez tous les deux 10%
  • Invitez vos amis et gagnez un [produit/service] gratuit.
  • Dites-le à un ami. Recevez un mois gratuit.
  • Parrainez un ami et gagnez 50 € aujourd’hui !
  • Parlez de nous à vos amis et vous recevrez tous les deux 20 €
  • Donnez 25 €, recevez 25 €
  • Partagez votre achat et nous vous offrirons un cadeau gratuit

10 modèles de mails de recommandation B2C

Annonce du programme de recommandation


Hi [Name],

We’re excited to share that [Brand’s Referral Program Name] Referral Program is launching really soon!

With [Referral Program Name] the friends you refer to Brand.com get 20% OFF their first purchase, while you get 20% of their first purchase credited to your [Referral Program Name] account. You can then use your credits towards more purchases at Brand.com.

There’s no limit on the number of friends you can refer, so you can invite all your Facebook, Instagram, and Twitter friends and practically SHOP FREE at Brand.com!

Please check back or join our mailing list to be notified of the launch date. Terms and conditions are subject to change prior to the launch date. Feel free to ask if you have any questions.

See you soon!
[YOUR SIGNATURE]

Invitation à participer à un programme de parrainage basé sur des déclencheurs 


Hi [Name],

We noticed that you recently [activity done]. We’d like to invite you to our referral program where you can get [rewards] just for referring your friends to our website.

We have also recently improved our program to include more referral options. Now, you can email, tweet, and share your thoughts about our brand on Facebook. To do this, simply [provide instructions].

The best part? Everything is carefully tracked so you can be sure you’ll get your [reward] each time someone you refer makes a purchase at Brand.com.

INVITE YOUR FRIENDS NOW

Questions? Don’t hesitate to ask and someone friendly from our customer care team will get back to you with an answer.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Mise à jour du programme de recommandation 


Hi [Name],

You asked for better incentives to invite friends to [Company name]. We heard you! So how about [customized rewards]?

With our new, improved program, you’ll get [customized rewards] for every friend you refer. It’s that easy! We’ve also added other referral options – now you can refer friends through Facebook, Twitter, and other channels.

REFER FRIENDS NOW

If you have any questions at all, please don’t hesitate to reach out!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Invitation à devenir ambassadeur de la marque


Hey [Name],

My name is [Your name] and I’m with [Your company name]. We love your posts on [insert topic that relates to your brand’s purpose]. We believe your [insert a reference to a topic they post about or specific posts] really aligns with our brand’s mission.

That’s why we’d love to invite you to become a part of our Brand Ambassador Program! As an ambassador, you can earn commission-based, cash-reward for each purchase of any product from friends in your social networks.

HOW IT WORKS

Set up your referral account
Share a coupon code with your friends
Your friends receive a 10% discount on a one-time purchase
You earn a 10% commission on your friends’ purchases
The more they buy, the more you earn

JOIN [BRAND’S] AMBASSADOR PROGRAM

If you have any questions – we’d be happy to answer them.

Thank you!
[YOUR SIGNATURE]

Organiser un concours de parrainage


[Name],

Referring friends to [Brand] just got even sweeter! For the entire [month], we’re running a friendly referral competition where our top [Brand] ambassadors will win awesome prizes for helping us spread the word about [products].

We want everyone to really have a chance to win. Our top referrer wins [prize 1], second place wins [prize 2], and third place wins [prize 3]. If you haven’t referred yet, there’s still time!

REFER FRIENDS

Let’s start 2021 off right by spreading the [Brand] love far and wide. Click here to see the leaderboard and get all the details.

Good luck!
[YOUR SIGNATURE]

Encourager les recommandations par des remises


Dear [Name],

Sharing is caring, so why not share the [Brand] love with your friends? Spread the word about your favorite [products] and enjoy great discounts for you and your friends.

For every friend that makes a purchase (they must click on the referral link below) you will get 20% OFF your next purchase at Brand.com – your friends will get 10% OFF their first purchase. It’s a win-win!

Forward this link to your friends: referral link
Or share it online: Share on Facebook/ Share on Twitter

Happy sharing!
[YOUR SIGNATURE]

Encourager les recommandations avec des produits/services gratuits


[Name],

HERE’S WHAT WE KNOW

You like [Brand’s products].
You know people.

HERE’S WHAT WE THINK YOU SHOULD DO

Refer [Brand’s products] to people you know.
Those people place orders.
Those people get a 10% discount on their first order.
You get free [products] each time someone makes a purchase.
The sky’s the limit!

No catch. Just people helping people discover the most [key characteristics of your products].

REFER A FRIEND HERE

Questions? Let us know and we’ll get back to you immediately.

Happy referring!
[YOUR SIGNATURE]

Encourager les recommandations avec des crédits


Hey [Name],

Did you know that you can get account credits for referrals?

Simply share your personal referral code link [referral link] or click the button below to invite your friends from [Brand]’s dashboard. We will give them $** in account credits and reward you with $** for each referral who accumulates $** in billings.

REFER FRIENDS

Here’s the best part: there’s no limit to how many people you can refer.

Happy sharing!
[YOUR SIGNATURE]

Encourager les recommandations avec du Cash Back


Hey [Name],

Share your love for [Brand/ products] with your friends, and you’ll both get rewarded.

Here’s how it works:

Forward this email to your friends with the referral link below, which will send them a coupon for $** OFF their first purchase of $** or more.
Share the referral offer with your friends on Facebook or Twitter by clicking the icons below.
Every time a friend makes their first purchase, you’ll earn $** cash via PayPal.

The more friends you refer – the more cash you earn!

SHARE: Referral link / Facebook/ Twitter

Go forth and prosper!
[YOUR SIGNATURE]

 Encourager les références avec des dons


Hi [Name],

When you share our name with your friends and family, you’re also helping support a local charity.

For each referral you send our way, we will donate $10 to our current charity. Your name will also be entered into a quarterly drawing – the winner will receive a $*** gift card!

CURRENT CHARITY: [Name of the charity]

Share your referral link to get started: referral link
Show Details

Thank you for your support!
[YOUR SIGNATURE]

Questions fréquemment posées

Qu’est-ce qu’un mail B2C ?

B2C signifie Business-to-Consumer. Le courrier électronique B2C est utilisé pour communiquer des informations sur les produits d’une entreprise, notamment les prix, la disponibilité et les informations de livraison.

Que signifie l’acronyme B2C ?

L’abréviation B2C signifie Business-to-Consumer (“entreprise au consommateur”).

Comment rédiger un mail de recommandation B2C ?

Lorsque vous rédigez un mail de recommandation, n’oubliez pas que la présentation que vous faites est aussi importante que les mots que vous choisissez. Un mail de recommandation est l’occasion de présenter vos produits et services à un nouveau client.

Essayez LiveAgent dès aujourd'hui​

Nous proposons des services de migration à partir de la plupart des solutions d'assistance les plus utilisées.

Plus de 3,000 revues Trustpilot Obtenir l'Application G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Qu’est-ce qu’un mail B2C ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “B2C signifie Business-to-Consumer. Le courrier électronique B2C est utilisé pour communiquer des informations sur les produits d’une entreprise, notamment les prix, la disponibilité et les informations de livraison.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Que signifie l’acronyme B2C ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “L’abréviation B2C signifie Business-to-Consumer (“entreprise au consommateur”).” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Comment rédiger un mail de recommandation B2C ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Lorsque vous rédigez un mail de recommandation, n’oubliez pas que la présentation que vous faites est aussi importante que les mots que vous choisissez. Un mail de recommandation est l’occasion de présenter vos produits et services à un nouveau client.” } }] }
Retour aux modèles Créez un compte gratuitement

Notre site web utilise des cookies. En continuant, nous supposons que vous avez l'autorisation de déployer des cookies, comme indiqué dans notre site Web. politique de confidentialité et de cookies.