Des exemples de modèles d'e-mails pour informer les clients des mises à jour de produits, soulignant leur importance pour maintenir une base de clients satisfaits dans le secteur du SaaS.
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Il est essentiel d’améliorer constamment votre produit pour rester compétitif et maintenir une base de clients satisfaits, en particulier dans le secteur du SaaS. Un mail de mise à jour de votre produit est l’une des meilleures occasions de montrer que vous êtes à l’écoute des commentaires de vos clients, que vous vous efforcez constamment de répondre à leurs attentes et que vous leur rappelez la valeur de votre produit. Un mail de mise à jour d’un produit peut également réengager les utilisateurs qui étaient sur le point de changer d’avis. Malheureusement, de nombreuses entreprises traitent les notifications de mise à jour de produits comme une réflexion après coup.
Toutefois, vos mails de mise à jour des produits peuvent faire bien plus que simplement informer vos utilisateurs sur les récentes améliorations que vous avez apportées aux produits. Avec la bonne stratégie, vous pouvez utiliser les e-mails de mise à jour de produit pour rassurer les nouveaux clients sur leur choix, améliorer la satisfaction et la fidélisation des clients, et même augmenter les revenus, car vous pouvez également promouvoir vos fonctionnalités premium lors de l’annonce des mises à jour.
Rédiger des mails efficaces de mise à jour des produits peut être une tâche délicate. Vous trouverez ci-dessous quelques conseils pour vous aider à créer de meilleurs mails de mise à jour de produits qui ne manqueront pas d’améliorer l’engagement des utilisateurs, ainsi que 10 modèles de mails de mise à jour de produits que vous pouvez utiliser comme exemples pour créer votre propre version de mails de mise à jour de produits.
En fonction de votre marque, de votre produit et de votre relation avec vos utilisateurs, le contenu, la conception et le ton de vos e-mails de mise à jour des produits peuvent varier. Bien qu’il n’existe pas de formule universelle pour le parfait e-mail de mise à jour d’un produit, voici 10 modèles d’e-mails qui peuvent vous aider à démarrer.
We’re excited to announce the launch of one of our most requested features – [feature name]! It’s now easy to [do whatever the feature allows users to do]. Here’s a quick overview of how you can use it:
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
To learn more about this feature, check out this support article.
As always, let us know if there’s anything we can do to make your experience better. Your feedback is always appreciated.
Thanks for using [Product name]!
[YOUR SIGNATURE]
We just released a fully revamped version of our [Name] feature. If you’re interested in what’s new, check out our latest blog post that covers it all.
Here’s a quick overview:
[Improvement #1]
[Improvement #2]
[Improvement #3]
If you have any questions or feedback, we’d love to hear from you!
[YOUR SIGNATURE]
We’ve added a bunch of cool new features and made some major improvements. Here are our top 5 recent updates that we’re especially excited about:
[Update #1: From now on you can …]
[Update #2: It became even easier to …]
[Update #3: You’ll finally be able to …]
You can read more about the updates in our most recent blog post. And as always, if you have any questions or feedback – don’t hesitate to contact us!
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
We’re back to share a couple of major bug fixes that will make your experience with [Product] better than ever. Here’s a shortlist of what we’ve done:
[Fixed: bug 1]
[Fixed: bug 2]
[Fixed: bug 3]
Want to see *your* favorite bug featured in this list? We would too. Send your suggestions to [email] and we’ll see what we can do.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
If you – like us – use [Tool] for your […], then we’ve got some news you’re going to love.
We’ve just launched a new integration with [Tool]. Here are just a few of the things the new integration allows you to do:
[Benefit 1]
[Benefit 2]
[Benefit 3]
For more details, including how the integration works, why it’s a huge win for [Brand] users, and how to set it up (it’s really easy), click here.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
We’ve been hard at work these past few weeks/ months [adding/ improving features] to help make [Product] even more valuable for you. We’re super excited to tell you all about these new features/ improvements and we hope you enjoy them as much as we do.
[Update #1]
[Update #2]
[Update #3]
[Update #4]
[Update #5]
In the meantime, we’d love to hear any feedback you have on [Product] and what we can do to make it even better.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
We’re excited to announce [Product name] 2.0. It has more functionality than ever before to ensure it helps businesses like yours to [accomplish specific goals].
[Product name] 2.0 provides:
[Feature #1: benefit]
[Feature #2: benefit]
[Feature #3: benefit]
[Feature #4: benefit]
[Feature #5: benefit]
You can read all about it on our completely revamped website at www.companyname.com. And don’t forget to check our new video!
[embedded video]
If you have any questions or feedback – we’d love to hear your thoughts!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
[Feature name] is a new beta feature for [Product] Pro plan, and allows you to [details on what the feature allows users to do].
We’re excited to give you a limited-time offer to take [Feature name] for a test run: from now until [date] you can [use the feature for …].
Ready to get started? You can read more about [Feature name] here.
If you have any questions or feedback, simply respond to this email.
One last thing: [Feature name] is still a private beta feature, so please keep it a secret until it’s ready for its debut ☺
Best,
[YOUR SIGNATURE]
We are proud to announce the launch of the [Product name] Android app! Our small team at [Company name] worked extremely hard to get this app out as soon as possible following the release of our iOS app. Thank you to all our Android users for your patience!
[Product name] app gives you [a short description of what the app allows users to do].
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
DOWNLOAD IT NOW
P.S. A note for Android users: While we rigorously tested the app internally and with our Beta users, there can still be a few undiscovered bugs. If you come across anything, please email us at [email address]!
Created with love,
[Company Team]
It’s never been more important to […].
The good news is we’ve built a new [app/ service] that makes it easy to […]. We call it [Product Name].
As a [Company] customer, we thought you might want to be one of the first to try [Product Name] while it’s still in Beta mode.
GET [PRODUCT NAME]
[Product Name] will be a free service while in Beta. You can read more about it here [link].
What will [Product Name] do for me?
[Benefit #1]
[Benefit #2]
[Benefit #3]
Any questions or feedback? As always, feel free to reach out to our support team at [email].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
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This text discusses various aspects related to managing customer service, including using the Net Promoter Score to track customer satisfaction, free customer management software, ways to contact customer service, and the 25 best customer portal software tools. Additionally, the article explores the importance of collecting customer feedback and using this information to develop and improve products, maintain customer satisfaction, and motivate teams. The text concludes by discussing the value of using customer information to improve marketing strategies, adherence to data privacy regulations, and the use of both free and paid customer management software options.
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