Qu’est-ce que le helpchat ?
Helpchat is a function that gives customers and visitors the possibility to reach customer representatives. They can reach them anytime, when they visit a company’s website. Customer representatives are able to help and resolve various questions and queries through a helpchat. Customers get an assistance that can raise their satisfaction and persuade them to purchase. Nowadays, helpchat is essential for every business.
Frequently Asked Questions
Que signifie helpchat ?
Helpchat est une fonctionnalité qui permet aux clients de joindre le support client à tout moment via le site web de l'entreprise. C'est une forme rapide de communication avec l'équipe d'assistance, grâce à laquelle le client peut obtenir immédiatement une réponse à sa question. Elle améliore incontestablement le service client.
Quelles sont les fonctionnalités de base que tout helpchat devrait offrir ?
Il y a plusieurs fonctionnalités que tout helpchat devrait offrir. Il s'agit avant tout de la possibilité de mener un chat en temps réel, grâce auquel le client peut recevoir très rapidement une réponse à sa question. Une autre caractéristique est la possibilité d'envoyer des réponses toutes prêtes, grâce à laquelle cette communication peut être encore plus rapide. En outre, l'agent et le client doivent pouvoir télécharger des fichiers ou intégrer des images pour faciliter l'assistance. Un point important est également la possibilité d'adapter le chat à votre propre marque, ainsi que la possibilité d'évaluer le service client.
Toutes les entreprises ont-elles besoin du helpchat ?
Toute organisation qui veut compter sur le marché devrait avoir un helpchat. C'est un canal de communication clé, apprécié par la plupart des clients car ils peuvent y obtenir de l'aide rapidement. Le widget de chat devrait se trouver sur chaque page du site web afin que le client puisse contacter le service client à tout moment. Grâce à cela, le service client est effectué à un niveau plus élevé, et il est plus facile d'influencer les décisions
To improve customer service, companies should use multiple communication tools and channels to provide comprehensive support, including social media, email, texting, live chat, and mobile apps. Creating communities on social media or online forums can also be helpful. It is important to have a proper system to manage all channels, and to collect feedback from customers through surveys. Customer support and service are essential for building loyal relationships with customers, and companies can benefit from using software like LiveAgent to provide assistance. The difference between customer service and support is that the former focuses on developing relationships, while the latter provides technical assistance. Live chat, email, phone, and social media are all important channels for customer support.
A web help desk, or WHD, is a technology that provides a help desk and ticket management system for customer service. It offers asset and knowledge management, automated user feedback evaluations, and more, all easily configured through a web browser. Unlike standalone applications, the web-based service is oriented towards users rather than just businesses and offers more proactive services for technicians. Using a service like this can improve team performance, automate customer support processes, and make assistance more accessible to clients.