Découvrez des modèles de mails de renouvellement pour fidéliser votre clientèle, améliorer la rétention et réduire le taux de désabonnement. Ces mails bien rédigés peuvent encourager les clients existants à rester fidèles à votre marque.
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La fidélisation de votre clientèle actuelle et le maintien de relations clients à long terme n’ont jamais été aussi essentiels pour les entreprises, en particulier celles dont le modèle économique repose sur l’abonnement et les revenus mensuels récurrents. Des mails de rappel de renouvellement bien rédigés et envoyés de manière stratégique peuvent grandement contribuer à engager vos clients existants, à les encourager à rester fidèles à votre marque, à améliorer la rétention et à réduire le taux de désabonnement. L’article suivant fournit 10 modèles de mails de renouvellement que vous pouvez utiliser lors de la création de vos propres campagnes de mails de renouvellement.
Les mails de renouvellement sont des messages automatisés envoyés aux clients existants pour leur rappeler que leur adhésion ou leur abonnement arrive à échéance et les inciter à agir. Ce type de mail est couramment utilisé pour les services par abonnement et les produits à paiement récurrent.
Les mails de renouvellement fonctionnent mieux lorsqu’ils sont envoyés dans le cadre de campagnes plus larges. En général, une série d’e-mails de rappel de renouvellement peut comprendre un ou plusieurs e-mails avant l’expiration de l’abonnement, un e-mail le jour de l’expiration et un e-mail de suivi après la fin de l’abonnement pour encourager les utilisateurs à renouveler une fois de plus.
Thank you for being a part of our [Company] community. Can you believe that it’s been 9 months since you first joined? We hope you’ve been able to enjoy all the benefits of your [Company] membership these past months.
Great news! To close our 10th anniversary year, we’re running a one-time early renewal offer for all current members. Renew your membership between now and [date] and get [details of the offer].
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If you have any questions or suggestions, please don’t hesitate to reach out at [email] or [phone] to see how we can meet your needs. We’d love to hear your feedback!
Best,
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Your membership at [Company] is about to expire on [date]. We hope you’ve enjoyed [benefits of your membership].
Good news! There’s still time to renew, and it’s as easy as ever – just click the link below, pick the subscription that suits your needs and follow the prompts.
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More good news! This year we have an extra incentive – if you renew your membership by [date], you will be entered into a drawing for a [offering]!
If you have any questions regarding your membership, benefits, or renewal, please don’t hesitate to reach out by replying to this email or calling us at [number].
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Last call! Your yearly subscription expires in 24 hours. Renew today before your benefits and online access are suspended. If you don’t renew your subscription within 24 hours, you will miss out on [major benefits].
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If you have any questions regarding the renewal process or need help, please don’t hesitate to contact us at [email/ phone number].
Cheers,
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It’s been a year since we first met you, and we’re looking forward to many more years! Did you know that your [Company] membership expires today? Don’t miss out on all the exciting things [Company] has to offer for premium members!
The good news is, there’s still time to renew your subscription.
Click here [renewal URL], and follow the prompts.
Call us at [phone number] and we’ll renew your membership over the phone with a credit card.
Make sure to let us know if you have any questions or feedback.
Thanks!
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[Name],
It’s amazing – you’ve now officially been with [Company] for one year! Though your subscription is coming to an end – we hope that you’ll join us for the next year and beyond.
Renewing your membership by [date] means you can keep enjoying access to all the amazing benefits of [Company’s membership] like:
[Membership benefit 1]
[Membership benefit 2]
[Membership benefit 3]
[Membership benefit 4]
You have only [number] days left. But why wait? Save yourself a hassle and renew now – all you need to do is click on the button below and follow two easy steps.
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We’re excited to have you back!
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Hi [Name],
We hope you have been enjoying the benefits of your [Company] membership these past months. As a loyal [Company] member, we have a special offer just for you!
Renew your membership by [date] and you will save 10% OFF the regular price. This offer is only valid through [date]. Act now and save!
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If you choose not to renew early, your subscription will be automatically renewed at the regular price of [amount] on [date].
As always, if you have any questions or issues, make sure to check out our Help Center, or feel free to reach us at [email], [live chat], or [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
This is a reminder that your membership with [Company] expired on [date] and you are now within your membership grace period.
If you’re still deciding whether or not to renew, or just haven’t gotten around to it yet, here’s a quick overview of what you’ll be missing out on if you don’t renew:
[Overview of major membership benefits]
We hope you will take the time to renew your membership and remain a part of our community. It couldn’t be easier – just click here to renew!
If you have any questions or if there’s anything we can do to help – please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for using [Product/Service] for the past [year] – we love having you as our customer.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I thought I’d check-in. If you want to continue taking advantage of our [features/ platform/ products] and retain all your data and preferences, you can easily renew by going to this page.
If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision. If you’d like to upgrade or downgrade your plan, we can discuss that as well.
Looking forward to hearing from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for using [Product/ Service] for the past year!
We wanted to remind you that you’ve chosen the automatic renewal option. Your subscription will be renewed for [amount] on [date]. If you wish to stick to your current plan, no action is required. If your billing information has changed, you can update your payment details here.
Our entire team is dedicated to ensuring your [Product/ Service] experience is first-rate. If you have any questions, concerns, or suggestions, simply reply to this email and we’ll get back to you with a prompt response.
Thanks,
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Thank you for using [Product/ Service] – we hope you enjoyed your experience. Just letting you know that your subscription expired yesterday and you won’t be able to [log in/use our service] anymore.
But it’s not too late! You can gain immediate access to all your saved data and preferences by renewing your subscription here. And what’s more, if you renew within the next 10 days, you’ll also be able to take advantage of our one-time 10% discount for returning customers.
If you have any questions or issues, please don’t hesitate to reply to this email, contact our live chat support or check out our FAQ page.
We’ll be happy to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Un rappel de renouvellement est un mail envoyé environ 30 jours avant l’expiration du service. Il est envoyé à toute personne possédant un compte LiveAgent et devant renouveler son abonnement.
Si vous souhaitez encourager vos membres à renouveler leur adhésion, vous pouvez commencer par leur offrir une remise pour le renouvellement de leur adhésion. Cela peut être un excellent moyen de pousser un membre à franchir la dernière étape et à achever le processus.
Une lettre de renouvellement d’adhésion doit d’abord remercier le client pour son adhésion et lui demander s’il souhaite renouveler son abonnement pour une année supplémentaire. Expliquez-lui que son abonnement expire bientôt et que vous avez besoin de son renouvellement dans les deux semaines à venir, faute de quoi vous devrez annuler son abonnement.
Cartes et notes de remerciement des clients
L'envoi de cartes de remerciement aux clients est un moyen efficace de renforcer les relations et de se démarquer. Les notes manuscrites sont plus authentiques et peuvent créer un impact émotionnel plus fort. Il est préférable d'envoyer les cartes de remerciement peu de temps après l'événement.
Questions sur les prix des produits / services
L'influence du prix dans le processus d'achat est variable selon les habitudes des clients. Il est essentiel de répondre rapidement à leurs questions sur les prix via les réseaux sociaux en proposant des informations détaillées et des offres spéciales pour les encourager à acheter.
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