• Modèles
  • Modèles d’e-mails d’appréciation des clients [Expliqué]

Modèles d’e-mails d’appréciation des clients [Expliqué]

Les e-mails d’appréciation des clients — sont-ils une nécessité ? Compte tenu de la concurrence féroce qui règne sur le marché actuel et du fait que jusqu’à 80 % des revenus futurs d’une entreprise proviendront de 20 % de ses clients actuels – selon le Gartner Group – il n’a jamais été aussi essentiel pour les entreprises de nouer des relations à long terme avec leurs clients et de les fidéliser. L’envoi d’e-mails d’appréciation des clients dans le cadre de votre stratégie d’appréciation des clientspeut vous aider à y parvenir. Des e-mails de remerciement bien rédigés et envoyés au bon moment peuvent accroître la satisfaction des clients, susciter un plus grand engagement, améliorer la fidélité et le bouche-à-oreille.

Pourquoi envoyer des e-mails d’appréciation aux clients ?

L’étude de la Rockefeller Corporation a révélé que 68% des clients quittent une relation d’affaires en raison d’une attitude d’indifférence perçue de la part de l’entreprise qui les sert. Une autre enquête de ClickFox a révélé que 62 % des consommateurs ne pensent pas que les marques auxquelles ils sont les plus fidèles en font assez pour les récompenser. Les e-mails d’appréciation rassurent les clients, montrent le visage humain de votre marque et vous rassurent sur le fait que vous appréciez réellement l’activité de votre client. Ces emails peuvent vous aider à établir des relations plus saines avec vos clients et à augmenter la valeur de leur vie.

Lignes d’objet de l’e-mail d’appréciation du client

Eloqua a constaté que les e-mails avec “Merci” dans la ligne d’objet ont un taux d’ouverture nettement plus élevé (14.29%) et un meilleur taux de clics (1,93%). Vous trouverez ci-dessous quelques lignes d’objet de courrier électronique éprouvées que vous pouvez utiliser dans vos campagnes de marketing par courrier électronique d’appréciation des clients:

  • Merci pour votre commande
  • Merci de l’avoir rendu officiel
  • Merci pour votre paiement
  • Il est temps de dire merci !
  • Merci pour votre récent achat
  • Merci d’avoir du goût
  • Merci de vous être abonné à [Brand].
  • Félicitations, votre inscription a été un succès ! Voici un cadeau spécial, de notre part pour vous 
  • Merci pour votre commentaire. Cela signifie beaucoup !
  • Merci ! Ravi que vous nous ayez trouvés 
  • Nous sommes très heureux que vous nous ayez choisis ! 🎈
  • Cela pourrait être le début de quelque chose d’impressionnant
  • Merci pour votre amitié
  • Heureux de vous avoir comme client
  • Merci du fond du cœur
  • Nous vous apprécions vraiment en tant que client 
  • Joyeux anniversaire [Customer Name]!
  • Merci – voici une offre pour vous 💖
  • Merci ! (Un cadeau spécial à l’intérieur)
  • Une surprise particulière pour dire merci 
  • Ce cadeau est pour vous remercier
  • Juste un mot de remerciement (et un coupon de réduction de 20%)
  • Nous apprécions votre soutien !
  • Merci, vous êtes le meilleur !
  • Merci pour cette année incroyable ! 
  • Vous êtes un sur un million
  • Merci d’utiliser [Brand] en 2020 !
  • Merci pour ces 5 années passées avec [Brand].
  • [Brand] a 10 ans : un mot de remerciement de la part de nos fondateurs 
  • Merci de faire partie de notre voyage 
  • Merci de faire partie de notre communauté
  • Envie d’une friandise pour votre anniversaire ? 

10 Modèles d’e-mails d’appréciation des clients

Un bon e-mail de remerciement peut contribuer à créer une expérience client exceptionnelle et à améliorer la perception de la marque. Il existe de nombreuses occasions de remercier vos clients (à la suite d’un achat, d’un abonnement à une newsletter, d’un retour d’information, lors de vacances saisonnières, d’anniversaires de clients, lors d’étapes importantes pour l’entreprise, etc.). Consultez ces 10 types d’e-mails de remerciement pour inspirer le vôtre :

E-mail “Merci pour votre achat


Hi [Name],

We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.

Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].

NEED HELP?

Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].

Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail “Merci de vous être inscrit


Dear [Name],

Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].

Start Shopping

If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de remerciement pour l’inscription


Ni [Name],

Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.

In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!

SHOP BESTSELLERS

Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]

P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.

E-mail “Merci pour vos commentaires


Hello [Name],

[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.

You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.

Thanks again for your contribution to making [Company name] better.

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail “Merci pour votre recommandation


Congrats, [Name]!

Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].

No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.

Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail d’anniversaire du client


Hey [Name],

We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].

GET THE PARTY STARTED

Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]

E-mail d’anniversaire du client


Happy anniversary, [Name]!

Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).

On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:

Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].

As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de remerciement de l’entreprise


Thank you, [Name]!

You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!

Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.

Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]

E-mail de remerciement pour les vacances


Dear [Name],

The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.

As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].

If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]

Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]

Email “Merci pour votre fidélité


Hi [Name],

I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.

We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

E-mails d’appréciation des clients – Foire aux questions

Comment montrer votre appréciation des clients ?

Vous pouvez montrer à vos clients que vous les appréciez en leur envoyant un e-mail ou une note de remerciement. Offrez à vos clients des cadeaux virtuels en signe d’appréciation.

Quelle est la longueur idéale d’un e-mail d’appréciation des clients ?

La longueur optimale d’un e-mail d’appréciation des clients est de 4 phrases ou plus.

Pourquoi envoyer des e-mails d’appréciation des clients ?

L’envoi d’e-mails d’appréciation des clients permet d’accroître la satisfaction des clients et d’améliorer la fidélité à la marque.

Ready to take advantage of our free 14-day trial?

Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.

Retour aux modèles Créez un compte gratuitement

Notre site web utilise des cookies. En continuant, nous supposons que vous avez l'autorisation de déployer des cookies, comme indiqué dans notre site Web. politique de confidentialité et de cookies.