Découvrez des modèles d'e-mails d'appréciation des clients pour améliorer la satisfaction, l'engagement et la fidélité des clients dans votre entreprise. Ces e-mails bien rédigés peuvent aider à nouer des relations à long terme avec les clients et stimuler les ventes. Apprenez comment les utiliser dans votre stratégie d'appréciation des clients.
Les e-mails d’appréciation des clients — sont-ils une nécessité ? Compte tenu de la concurrence féroce qui règne sur le marché actuel et du fait que jusqu’à 80 % des revenus futurs d’une entreprise proviendront de 20 % de ses clients actuels – selon le Gartner Group – il n’a jamais été aussi essentiel pour les entreprises de nouer des relations à long terme avec leurs clients et de les fidéliser. L’envoi d’e-mails d’appréciation des clients dans le cadre de votre stratégie d’appréciation des clientspeut vous aider à y parvenir. Des e-mails de remerciement bien rédigés et envoyés au bon moment peuvent accroître la satisfaction des clients, susciter un plus grand engagement, améliorer la fidélité et le bouche-à-oreille.
L’étude de la Rockefeller Corporation a révélé que 68% des clients quittent une relation d’affaires en raison d’une attitude d’indifférence perçue de la part de l’entreprise qui les sert. Une autre enquête de ClickFox a révélé que 62 % des consommateurs ne pensent pas que les marques auxquelles ils sont les plus fidèles en font assez pour les récompenser. Les e-mails d’appréciation rassurent les clients, montrent le visage humain de votre marque et vous rassurent sur le fait que vous appréciez réellement l’activité de votre client. Ces emails peuvent vous aider à établir des relations plus saines avec vos clients et à augmenter la valeur de leur vie.
Eloqua a constaté que les e-mails avec “Merci” dans la ligne d’objet ont un taux d’ouverture nettement plus élevé (14.29%) et un meilleur taux de clics (1,93%). Vous trouverez ci-dessous quelques lignes d’objet de courrier électronique éprouvées que vous pouvez utiliser dans vos campagnes de marketing par courrier électronique d’appréciation des clients:
Un bon e-mail de remerciement peut contribuer à créer une expérience client exceptionnelle et à améliorer la perception de la marque. Il existe de nombreuses occasions de remercier vos clients (à la suite d’un achat, d’un abonnement à une newsletter, d’un retour d’information, lors de vacances saisonnières, d’anniversaires de clients, lors d’étapes importantes pour l’entreprise, etc.). Consultez ces 10 types d’e-mails de remerciement pour inspirer le vôtre :
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Vous pouvez montrer à vos clients que vous les appréciez en leur envoyant un e-mail ou une note de remerciement. Offrez à vos clients des cadeaux virtuels en signe d’appréciation.
La longueur optimale d’un e-mail d’appréciation des clients est de 4 phrases ou plus.
L’envoi d’e-mails d’appréciation des clients permet d’accroître la satisfaction des clients et d’améliorer la fidélité à la marque.
Ready to take advantage of our free 14-day trial?
Customize and save our customer appreciation templates and send them out directly from LiveAgent. No credit card required.
Réponses aux clients mécontents
Toute entreprise doit de temps en temps faire face à des clients en colère et qui se plaignent. Quelle que soit la raison de l'insatisfaction du client, une réponse appropriée et rapide peut faire la différence entre garder un client frustré et lui rester fidèle ou perdre complètement son entreprise.
15 modèles pour rédiger d’excellents e-mails de service client
Apprenez à rédiger des e-mails de service client. Inclut des statistiques, les meilleures pratiques et des modèles pour tous les types d'utilisation pour votre entreprise.
Modèles d’e-mail d’essai gratuit
Le texte aborde des sujets tels que l'importance de la communication efficace avec les clients, les avantages du chat en direct pour les entreprises et la présentation de LiveAgent, un logiciel de service client. Il donne également des conseils pour répondre aux demandes des clients, comme disposer de toutes les informations nécessaires et éviter la complexité inutile. Le texte se termine par des informations sur les tarifs, les fonctions et les partenaires de LiveAgent, ainsi que des liens vers des ressources supplémentaires.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Notre site web utilise des cookies. En continuant, nous supposons que vous avez l'autorisation de déployer des cookies, comme indiqué dans notre site Web. politique de confidentialité et de cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team